Case Study
Case Study
Case Study
Kinboat
Travel Redesign
Kinboat
Travel Redesign
Voor Kinboat hebben we de online advertenties opnieuw ingericht met focus op de online kaartverkoop. Waar eerder veel budget verspild werd, zorgde een strakkere strategie en optimalisatie voor aanzienlijk betere resultaten. Met 30% minder advertentiebudget wisten we 4x zoveel kaarten online te verkopen. Dit laat zien dat meer resultaat niet altijd meer uitgaven vereist maar vooral slim sturen op de juiste doelgroep, kanalen en boodschappen.
Voor Kinboat hebben we de online advertenties opnieuw ingericht met focus op de online kaartverkoop. Waar eerder veel budget verspild werd, zorgde een strakkere strategie en optimalisatie voor aanzienlijk betere resultaten. Met 30% minder advertentiebudget wisten we 4x zoveel kaarten online te verkopen. Dit laat zien dat meer resultaat niet altijd meer uitgaven vereist maar vooral slim sturen op de juiste doelgroep, kanalen en boodschappen.
2025
Uitwerking
De eerdere campagnes van Kinboat waren voornamelijk ingericht op local actions en store visits, met als doel om fysieke bezoekers naar de locatie te trekken. Hoewel dit zorgde voor zichtbaarheid in de omgeving, droeg het weinig bij aan de groei van de online kaartverkoop. Dat werd ons doel om zodoende consistentere inkomsten te genereren.
Na een grondige analyse hebben we de strategie volledig omgedraaid: de focus kwam te liggen op online conversies. We herstructureerden de Google Ads-campagnes met duidelijke conversiedoelen, beter gesegmenteerde doelgroepen en advertenties die direct aansloten op het aankoopmoment. Door biedstrategieën te optimaliseren en irrelevante lokale acties uit te sluiten, konden we het budget effectiever inzetten.
Om de zichtbaarheid en interesse gedurende de hele klantreis te versterken, draaiden we in de zomermaanden aanvullende social campagnes. Daarmee waren we ook aanwezig in het midden van de funnel gericht op merkherkenning en het activeren van potentiële bezoekers die nog niet direct klaar waren om te kopen.
Het resultaat: in een half jaar tijd met 30% minder advertentiebudget vier keer zoveel kaarten online te verkopen. Een duidelijke illustratie van hoe een scherpere strategie en consistente aanwezigheid in meerdere fasen van de funnel leiden tot duurzame online groei.
2025
Uitwerking
De eerdere campagnes van Kinboat waren voornamelijk ingericht op local actions en store visits, met als doel om fysieke bezoekers naar de locatie te trekken. Hoewel dit zorgde voor zichtbaarheid in de omgeving, droeg het weinig bij aan de groei van de online kaartverkoop. Dat werd ons doel om zodoende consistentere inkomsten te genereren.
Na een grondige analyse hebben we de strategie volledig omgedraaid: de focus kwam te liggen op online conversies. We herstructureerden de Google Ads-campagnes met duidelijke conversiedoelen, beter gesegmenteerde doelgroepen en advertenties die direct aansloten op het aankoopmoment. Door biedstrategieën te optimaliseren en irrelevante lokale acties uit te sluiten, konden we het budget effectiever inzetten.
Om de zichtbaarheid en interesse gedurende de hele klantreis te versterken, draaiden we in de zomermaanden aanvullende social campagnes. Daarmee waren we ook aanwezig in het midden van de funnel gericht op merkherkenning en het activeren van potentiële bezoekers die nog niet direct klaar waren om te kopen.
Het resultaat: in een half jaar tijd met 30% minder advertentiebudget vier keer zoveel kaarten online te verkopen. Een duidelijke illustratie van hoe een scherpere strategie en consistente aanwezigheid in meerdere fasen van de funnel leiden tot duurzame online groei.















