2025

Uitwerking

Bij VerpakkingenXL was ProfitMetrics al geïmplementeerd om inzicht te krijgen in de marges per product, maar de campagnes werden nog steeds gestuurd op ROAS. Daardoor lag de focus op omzet in plaats van winst en werd er geen onderscheid gemaakt tussen producten met verschillende marges en winstbijdragen.

Om dit te verbeteren, zijn we dus volledig overgestapt op een POAS-strategie (Profit on Ad Spend). Daarbij maakten we gebruik van een bestaande bucketingstructuur, waarin alle producten waren ingedeeld op basis van hun winstgevendheid. Van highly profitable en profitable products tot push, unprofitable en low traffic products.

Door deze buckets actief te benutten in de biedstrategie konden we veel gerichter sturen op winst. De meest rendabele productgroepen kregen prioriteit in budget en advertentiedruk, terwijl minder winstgevende producten automatisch werden afgeremd. Tegelijkertijd boden de push products ruimte om nieuwe kansen gecontroleerd te testen.

Deze aanpak maakte het mogelijk om het mediabudget dynamisch te verdelen op basis van echte marges, zonder de structuur volledig opnieuw op te bouwen. Het resultaat: 18% extra winst met dezelfde campagnes, maar aanzienlijk slimmer, winstgerichter en efficiënter aangestuurd.

2025

Uitwerking

Bij VerpakkingenXL was ProfitMetrics al geïmplementeerd om inzicht te krijgen in de marges per product, maar de campagnes werden nog steeds gestuurd op ROAS. Daardoor lag de focus op omzet in plaats van winst en werd er geen onderscheid gemaakt tussen producten met verschillende marges en winstbijdragen.

Om dit te verbeteren, zijn we dus volledig overgestapt op een POAS-strategie (Profit on Ad Spend). Daarbij maakten we gebruik van een bestaande bucketingstructuur, waarin alle producten waren ingedeeld op basis van hun winstgevendheid. Van highly profitable en profitable products tot push, unprofitable en low traffic products.

Door deze buckets actief te benutten in de biedstrategie konden we veel gerichter sturen op winst. De meest rendabele productgroepen kregen prioriteit in budget en advertentiedruk, terwijl minder winstgevende producten automatisch werden afgeremd. Tegelijkertijd boden de push products ruimte om nieuwe kansen gecontroleerd te testen.

Deze aanpak maakte het mogelijk om het mediabudget dynamisch te verdelen op basis van echte marges, zonder de structuur volledig opnieuw op te bouwen. Het resultaat: 18% extra winst met dezelfde campagnes, maar aanzienlijk slimmer, winstgerichter en efficiënter aangestuurd.

Case Study Image
Case Study Image
Case Study Image
Case Study Image
Case Study Image
Case Study Image
Case Study Image
Case Study Image
Case Study Image
Case Study Image
Case Study Image
Case Study Image
Case Study Image
Case Study Image
Case Study Image
Logo

Opgericht in 2023 in Friesland, inmiddels gevestigd met een kantoor in de mediacentrale in Groningen. Vanuit hier werken wij aan mooie Google Ads, Social Ads campagnes en CRO.

Pagina's

Over ons

Diensten

Succesverhalen

Contact

Algemeen

Algemene voorwaarden

Cookiebeleid

Privacyverklaring

Review achterlaten

Contactgegevens

Helperpark 276-6

9723ZA Groningen

06 5883 5533

info@tb-ads.nl

2025 © TB - Ads

Logo

Opgericht in 2023 in Friesland, inmiddels gevestigd met een kantoor in de mediacentrale in Groningen. Vanuit hier werken wij aan mooie Google Ads, Social Ads campagnes en CRO.

Pagina's

Over ons

Diensten

Succesverhalen

Contact

Algemeen

Algemene voorwaarden

Cookiebeleid

Privacyverklaring

Review achterlaten

Contactgegevens

Helperpark 276-6

9723ZA Groningen

06 5883 5533

info@tb-ads.nl

2025 © TB - Ads

Logo

Opgericht in 2023 in Friesland, inmiddels gevestigd met een kantoor in de mediacentrale in Groningen. Vanuit hier werken wij aan mooie Google Ads, Social Ads campagnes en CRO.

Pagina's

Over ons

Diensten

Succesverhalen

Contact

Algemeen

Algemene voorwaarden

Cookiebeleid

Privacyverklaring

Review achterlaten

Contactgegevens

Helperpark 276-6

9723ZA Groningen

06 5883 5533

info@tb-ads.nl

2025 © TB - Ads