Situatie

Situatie: Bij een eerste analyse van het account vielen twee belangrijke knelpunten op: Een over gecompliceerde productfeed: De producttypes waren verdeeld over circa 500 subcategorieën, wat het moeilijk maakte om overzicht en focus te behouden. Geen marge- of prijsspecificatie: Er was geen segmentatie op basis van productmarge of prijscategorie, waardoor waardevolle inzichten en gerichte optimalisaties ontbraken. Deze aanpak zorgde ervoor dat de campagnes niet optimaal presteerden en het potentieel van het account onvoldoende werd benut. Onze aanpakOm het account stap voor stap te verbeteren en de impact van iedere wijziging meetbaar te maken, hebben we een duidelijk plan opgesteld.

Situatie: Bij een eerste analyse van het account vielen twee belangrijke knelpunten op: Een over gecompliceerde productfeed: De producttypes waren verdeeld over circa 500 subcategorieën, wat het moeilijk maakte om overzicht en focus te behouden. Geen marge- of prijsspecificatie: Er was geen segmentatie op basis van productmarge of prijscategorie, waardoor waardevolle inzichten en gerichte optimalisaties ontbraken. Deze aanpak zorgde ervoor dat de campagnes niet optimaal presteerden en het potentieel van het account onvoldoende werd benut. Onze aanpakOm het account stap voor stap te verbeteren en de impact van iedere wijziging meetbaar te maken, hebben we een duidelijk plan opgesteld.

Onze aanpak

Vereenvoudigen van de productfeed

De producttypes werden teruggebracht van ongeveer 500 subcategorieën naar 20 hoofdcategorieën. Dit zorgde voor duidelijkere signalen richting Google en legde een betere basis voor latere optimalisaties, zoals het segmenteren van campagnes op basis van de prestaties van specifieke productcategorieën. Campagnesegmentatie

We hebben de campagnestructuur geoptimaliseerd, waarbij we budgetten variëren van €5 tot €26.000. Door een duidelijke koppeling te maken tussen productcategorieën en budgetten konden we prestaties gerichter sturen en beter inzicht krijgen in wat werkt.

Vereenvoudigen van de productfeed

De producttypes werden teruggebracht van ongeveer 500 subcategorieën naar 20 hoofdcategorieën. Dit zorgde voor duidelijkere signalen richting Google en legde een betere basis voor latere optimalisaties, zoals het segmenteren van campagnes op basis van de prestaties van specifieke productcategorieën. Campagnesegmentatie

We hebben de campagnestructuur geoptimaliseerd, waarbij we budgetten variëren van €5 tot €26.000. Door een duidelijke koppeling te maken tussen productcategorieën en budgetten konden we prestaties gerichter sturen en beter inzicht krijgen in wat werkt.

Resultaat

De eerste stap, het vereenvoudigen van de productfeed, heeft al een aanzienlijke impact gehad. Zowel het aantal conversies, de conversiewaarde als de ROAS zijn fors gestegen. Deze resultaten bevestigen dat een gestructureerde aanpak en slimme segmentatie een groot verschil maken in de prestaties van het account.

De eerste stap, het vereenvoudigen van de productfeed, heeft al een aanzienlijke impact gehad. Zowel het aantal conversies, de conversiewaarde als de ROAS zijn fors gestegen. Deze resultaten bevestigen dat een gestructureerde aanpak en slimme segmentatie een groot verschil maken in de prestaties van het account.

Client Image
Client Image
Client Image

50+ bedrijven gingen je voor

Wat zeggen onze klanten

Klaar om je online marketing écht winstgevend te maken?

Bij ons draait het maar om één ding: online keiharde euro’s verdienen voor onze klanten. We maken ons niet druk om bereik, klikken of naamsbekendheid.

Gratis SEA Check

Wil je weten hoe goed jouw huidige Google Ads campagnes presteren?

Gratis SEA Check

Wil je weten hoe goed jouw huidige Google Ads campagnes presteren? Of ben je benieuwd naar de mogelijkheden om je webshop verder te optimaliseren? Vraag nu een gratis SEA check aan en ontdek hoe wij jouw Google Ads campagnes kunnen verbeteren voor meer verkoop en winst.

Logo

Opgericht in 2023 in Friesland, inmiddels gevestigd met een kantoor in de mediacentrale in Groningen. Vanuit hier werken wij aan mooie Google Ads, Social Ads campagnes en CRO.

Pagina's

Over ons

Diensten

Succesverhalen

Contact

Algemeen

Algemene voorwaarden

Cookiebeleid

Privacyverklaring

Review achterlaten

Contactgegevens

Helperpark 276-6

9723ZA Groningen

06 5883 5533

info@tb-ads.nl

2025 © TB - Ads

Logo

Opgericht in 2023 in Friesland, inmiddels gevestigd met een kantoor in de mediacentrale in Groningen. Vanuit hier werken wij aan mooie Google Ads, Social Ads campagnes en CRO.

Pagina's

Over ons

Diensten

Succesverhalen

Contact

Algemeen

Algemene voorwaarden

Cookiebeleid

Privacyverklaring

Review achterlaten

Contactgegevens

Helperpark 276-6

9723ZA Groningen

06 5883 5533

info@tb-ads.nl

2025 © TB - Ads

Logo

Opgericht in 2023 in Friesland, inmiddels gevestigd met een kantoor in de mediacentrale in Groningen. Vanuit hier werken wij aan mooie Google Ads, Social Ads campagnes en CRO.

Pagina's

Over ons

Diensten

Succesverhalen

Contact

Algemeen

Algemene voorwaarden

Cookiebeleid

Privacyverklaring

Review achterlaten

Contactgegevens

Helperpark 276-6

9723ZA Groningen

06 5883 5533

info@tb-ads.nl

2025 © TB - Ads